Tijd voor een nieuw begrip van God

Welkom bij de Mystical Journey, een bijzondere reis naar de ziel en de intieme relatie met God, de bron van liefde, de universele intelligentie of hoe je het wilt noemen. Jouw contemplatieve ervaringsreis. Hieronder de live opname van de eerste dag met daaronder de loopmeditatie en de teksten, gebeden die we hebben gebruikt.

Liefs Bonnie & Yvette



Gebed

Voel de woorden van dit gebed in je hart:

Lieve God,
We zijn hier bijeen, in een heilige ruimte die wij met onze intentie hebben gecreëerd
om gehoor te geven aan de roep van onze ziel om haar schepper te kennen.

Een diepe zucht, een zoet gevoel rijst op vanuit de diepte van mijn ziel.
Een herinnering en gevoel van thuiskomen fluistert zachtjes in mijn hart.

Oh lieve God, dankbaar ben ik om deze tijd samen te zijn in uw aanwezigheid en met deze prachtige zielen.
Omgeven door de sluiers van vergetelheid
Doen wij moedig de eerste stappen om uw genade te benaderen.

Dat we steeds meer en iedere dag opnieuw uw instrument mogen zijn van vrede in onszelf en hier op aarde.

Dat dit samen zijn op deze mystieke reis vruchtbaar mag zijn om uw zaadjes te ontvangen.

Amen.

En voel het antwoord vanuit het Goddelijke in je ziel:

Nu, wanneer je Mij begint te voelen in je hart en het opent zich om Mij te kunnen dragen,
zal Ik jou een nieuw gevoel schenken.
Een elixer van het Leven wat iedere cel in jou versnelt en verlicht.

Door jou heen zal Ik dit gevoel uitdragen de wereld in als Mijn perfecte instrument.
Je zal de ongelofelijke zoetheid van Mijn heilige liefde ervaren,
gepaard met een verlicht denken en ongelimiteerde kracht.


De berg

Ieder volgt zijn of haar eigen mystieke weg die leidt naar steeds een hoger punt op de berg. Het pad dat al slingerend begint, onderaan de berg tussen bomen vol uitdagingen, vaak zo in beslag genomen dat je jezelf niet eens afvraagt hoe het uitzicht hoger op de berg zou zijn. We leven nog in meningen en oordeel. Om  jezelf, de ander en het Leven echt te kunnen zien zul je moeten stijgen.
Langzamerhand kom je dan hoger op de berg en verruimt je blik al. Hoe hoger je stijgt hoe helderder je kijk, hoe dichter bij de waarheid, de bron en van waaruit je jouw eigen leven steeds beter kunt zien.

Het vergt moed om de berg op te lopen, het vraagt je om de stem van je kwebbelende aap achter je te laten en je af te stemmen op je hart en ziel. Je brein begrijpt lang niet altijd wat er gebeurt en dat is helemaal goed. Het vraagt overgave en doorzettingsvermogen. Zo fijn om te weten dat wij deze reis samen maken.

Want boven op de berg zien we onszelf en de wereld in een ander licht en daar kunnen we de relatie met het Goddelijke opnieuw gaan ervaren. Het is belangrijk om God op een nieuwe manier te begrijpen, niet zoals in ‘het geloof’ maar in je eigen verbinding met God. De ervaring God. De belichaming van God hier op aarde.


Contemplatie

God op een nieuwe manier begrijpen is een innerlijke reis – in stilte met jeZelf en jouw verbinding met God. En … God zien in alles wat leeft, aangeraakt worden in de natuur, in verbinding met mede-reizigers de liefde en het licht van deze prachtige Bron voelen.

Neem de tijd om te reflecteren op de volgende vragen. Laat de antwoorden ontstaan vanuit je hart in verwondering, zoals een kind:

  • Wat is GOD voor mij?
  • Hoe voel ik hem/haar/het in je leven?
  • Wat houdt mij tegen om dichter bij God te zijn?
  • Wat voldoet niet aan het Goddelijke?

En schrijf de antwoorden op, laat je inspireren.


Loopmeditatie

Bonnie heeft een prachtige loopmeditatie gemaakt die op zichzelf een mystieke reis is. Zorg dat je deze kunt luisteren op een koptelefoon, dat geeft de beste beleving. Het begint met een mooi nummer, neem de tijd om dit te luisteren en vervolgens ga je naar buiten, waar je je verder laat leiden door de muziek en woorden van Bonnie.
Wanneer je terug bent neem dan ruim de tijd om op te schrijven welke inspiraties je ontvangen hebt.


Inspiratie

Mijn diepe wens is om instrument van het Goddelijke te zijn. Als ik mijzelf de vraag stel waarom dit zo belangrijk voor mij is, voel ik dat God het enige is waar ik trouw aan wil zijn, omdat dit de enige bron van onvoorwaardelijke liefde is. En omdat God de Bron van alles is, ben ik trouw aan alles wat leeft; zie ik die onvoorwaardelijke liefde in alles en ben ik onderdeel van het geheel. Ik ben eenheid en deze missie geeft mij kracht en aarding.

Lieve begeleiders, hoe ziet deze missie er in het dagelijkse leven uit?

Jij bent het instrument dat Goddelijke muziek speelt. Echter het instrument wordt gespeeld, jij speelt het instrument niet. Laat de flow van het leven in het moment door je heen spelen en luister naar de muziek die via jou en andere instrumenten te horen is. Waardeer alle klanken, tonen, hard en zacht. Wanneer je jouw Goddelijke liefde door je hart de wereld in laat stromen fungeer jij als het ware als een stemvork waarop anderen hun frequentie kunnen afstemmen door zelf ook te luisteren en de goddelijke liefde door hun hart te laten stromen.

Dus als jouw missie ‘instrument van het Goddelijke zijn’ is, wees dan dat instrument en geniet van het bewust ervaren van de Goddelijke energie die door jou heen stroomt. Wees bewust van de Goddelijke energie die stroomt door alles wat leeft en bewonder alles. Er is een hoger doel voor elk levend wezen, wat het geheel laat evolueren naar de Bedoeling. Weet dat jouw bewustzijn niet groot genoeg is om alles te begrijpen en dat daarom jouw eigen klank laten spelen genoeg is, zonder dat je verantwoordelijk hoeft te voelen voor de klanken van anderen. De harmonie van het grote Goddelijke geheel is vanaf hier altijd te zien en te horen.

Leef jouw missie in volle overgave en je ziel zal dansen – genietend van alle ervaringen – hand in hand, in en samen met de Goddelijke Bron.

Dank jullie wel, Yvette


Reflectie

Elke les delen we een vers van de Tao Te Ching, een Chinees wijsheidsboek over de aard van het bestaan.
De legende vertelt dat de Tao Te Ching het werk is van Lao-tzu, een profeet die in een periode van aanhoudend verval tijdens statenoorlogen besloot om naar de stilte van de woestijn te gaan. Een grenswacht vroeg hem om de kern van zijn onderricht te noteren en zo werd de Tao Te Ching geboren.

De Tao is de opperste realiteit, de allesdoordringende bron van alles.
De Tao kent geen begin of einde, doet niets en bezielt toch alles in de wereld van vormen en grenzen, die ‘de wereld van tienduizend dingen’ wordt genoemd.

Tao = de Weg
Te = de vorm en de kracht (met andere woorden hoe de Tao zich manifesteert)
Ching = boek

Lees deze tekst een paar keer verdeeld over meerdere dagen, voel waartoe jou dit inspireert, wil je schrijven, tekenen, schilderen, dichten, etc. Kijk hoe de Tao door jou heen aan het werk gaat.

Tao – Leef het mysterie

1.
De Tao die kan worden verteld
is niet de eeuwige Tao.
De naam die kan worden genoemd
is niet de eeuwige naam.

De Tao is zowel benoemd als naamloos.
Als naamloos is hij de oorsprong van alle dingen;
als benoemd is hij de moeder van de tienduizend dingen.

Immer begeerteloos kan men het mysterie zien;
immer begerend ziet men slechts de manifestaties.
En het mysterie zelf is de poort naar
alle inzicht.


Misschien is het mooi om aan het einde van les 1, waar je echt de tijd voor kunt nemen voor jezelf op te schrijven wat deze les jou gebracht hebt en welke intentie je meeneemt naar les 2.
In les 2 gaan we verder met het thema “GOD in mij” – the I AM.

Liefs Bonnie & Yvette

Wil je door met de Mystical Journey online dan kun je hem hier aanschaffen. Er zijn 7 lessen met prachtige meditaties en initiaties.

Aanschaffen


Mystical Journey les 1